Spaghetti cat, you're breaking my heart.

Jag har bakat klart mina scones nu, så nu sitter jag och äter nudlar.
Har även smakat på en scones/scone? Och det var gott!
Fast lite väl sött för min smak :c

Nu ska jag berätta om något som hände under bakningen.
Jag hade fullt upp med att hälla i mjöl i en bunke när hundarna plötsligt började skälla. Feg som jag är gick jag dit för att kolla. Jag kollar ut genom fönstret på framsidan och till min förvåning ser jag en bil som har sladdat och nu är halvvägs ner i diket. Mina första tankar är:
Hur fasen kom bilen dit?!
Åhnej, vad ska jag göra?
Är han skadad?
Tänk om jag måste göra HLR!! *Tankarna går automatiskt till mun mot mun-metoden*
-
Jag tar på mig Pias fina (FULFULA) foppatofflor & min jacka och springer ut mot bilen.
Väl framme stiger människan i bilen ut och ser helt oskadd ut.
Min första fråga är: Hur kom du hit?
Nej, jag hade ingen tanke på att fråga hur han mådde. Den frågan kom senare, när en obekväm tystnad hade börjar framträda.
I alla fall, han berättade att han jobbade med skottningen av vägar och hade bestämt sig för att han skulle hämta sina redskap. Dum nog som han var försökte han ta vägen över fälten och hamnade på min uppfart.
Efter lite småprat gick jag in igen och fortsatte baka.

Största händelsen idag, mhm.

BAI

Kommentarer
Postat av: Nea

Yum scones ^^ Hiih

2010-11-22 @ 22:14:35
URL: http://alltidperfektionist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0