I've said it once I've said it twice I've said it a thousand fucking times, that I'm ok that i'm fine that its all just in my mind

Hejsan snusmumrikar! 8)
Haha, jag har varit ganska nere de senaste dagarna och typ hållt mig borta från socialt umgänge, men nuså! Ska försöka bli normal igen. Om jag nu någonsin kan bli det, återstår att se!

Jag lånade en bok i biblioteket i måndags, och har nu läst ut den. Den är faktiskt väldigt bra! Trots att jag inte brukar läsa sådana böcker.
Den heter Det är så logiskt alla fattar det utom du. Den utspelar sig i nutid och författaren heter Lisa Bjärbo.
När jag kommit in i halva boken så insåg jag att den faktiskt utspelar sig i Växjö, där jag bodde för några år sedan.
Jag kände faktiskt igen olika ställen som blev beskrivna i boken, ganska coolt faktiskt.
Den rekommenderar jag.

Den handlar om en tjej och en kille som har varit bästa vänner sedan urminnes tider. "Problemet" är nu att killen som heter Johan är kär i tjejen som heter Ester. Han vågar självklart inte berätta det och hon är inte intresserad av honom på det sättet och har ingen som helst aning om hans känslor. Hon ser honom som en vanlig, tråkig kille, och som hennes bästa vän. Inget mer med det liksom, hon är mer intresserad av någon annan. He-he.
Och i slutet så förstod jag helt och hållet vad titeln menar. Alltså, ni kanske tänker att: Ja, hon vet inte om att han är kär i henne, men alla andra vet om det.
Men nu uh! It's more than that.
Omg, nu känns det som om jag avslöjar för mycket, ska sluta skriva.
I alla fall så var den så bra att jag läste ut den på tre dagar, vilket inte händer så ofta, eller jo det gör det.
Men ni borde läsa den, mhm.
Om ni vill. Jag tänker inte tvinga er.

Jag har inte så mycket mer att skriva. Kanske att jag inte har skrivit såhär mycket på länge och jag börjar få skrivkramp. Hjärnan hinner före fingrarna alltså.
Ska snart gå och lägga mig, kanske ska jag läsa också. Jag vet inte riktigt.
Känner mig inte särskilt sugen på att läsa Slumdog Millionaire som är den enda boken jag har kvar att läsa.
Får länsa biblioteket och se om jag hittar något läsbart.
Funderar lite smått på att läsa Harry Potter, men det känns inte som något jag har lust att läsa just nu. Är ganska inne på fåniga kärlekshistorier. Lite tjejigt av mig, men det får ni stå ut med.

Varje gång jag läst ut en bok (oftast med kärlek inblandad) så får jag alltid ett fånigt leende som varar hur länge som helst. Jag älskar böcker med oväntade slut.
Jag har en känsla av att André sitter och tänker "nörd" när han läser detta. :(
Fu säger jag då bara!
Eller, nej. *Tar tillbaka*
Matte <- är det enda ordet som räcker.
mhm.

Nu känns det som om jag bombarderar er med en massa onödig information om böcker and stuff.
Så jag tänker säga godnatt till er alla och önska er en god natts sömn!

Förlåt.

Kommentarer
Postat av: Nea

Böcker är skoj. Prova att läsa Begravd i glömska med Nora Roberts. Kärleksstuff. Sen Syskonkärlek med Katarina.. öh.. vad det nu var. Var ett tag sen jag läste den. Den var bra faktiskt :)

2010-09-01 @ 23:30:57
URL: http://alltidperfektionist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0